Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Snorkelset

  • ~Irma~

    Wij gaan eind juni voor de eerste keer naar Egypte. Ook zullen we dan voor de eerste keer gaan snorkelen.

    Maar wat kunnen we nu het beste doen? Daar een snorkelset kopen? of raden jullie aan dat in Nederland al te doen?

    Als ik op internet google dan zie ik snorkelsetjes met en zonder flippers. Heb je die persé nodig?

    Ik zie ook grote prijsverschillen, variérend van 15 euro tot wel 75 euro. Als ik eerlijk ben dan lijkt het me best een beetje eng :D maar daar wil ik me overheen zetten omdat ik hoor dat het echt prachtig moet zijn. Maar om nou meteen een duur setje te kopen terwijl ik niet zeker ben of het niet na 1 keer in de koffer en vervolgens thuis op zolder verdwijnt vind ik ook zonde.

    Even concreet wat dus mijn vragen zijn: *Zijn de flippers nodig? *is een goedkoop setje goed genoeg om mee te beginnen? *waar moet ik op letten, wat is echt belangrijk om fijn te kunnen snorkelen?

  • jacoba

    Beste Irma,

    Ik raad je aan om in Egypte een snorkelset te kopen. Prijzen zijn daar niet in verhouding met hier. Voor ca. 10 euro heb je een compleet snorkelset waar je prima mee uit de voeten kan.

    Flippers heb je niet perse nodig, je kan je dan wat sneller verplaatsen. Wij gingen drie jaar geleden voor het eerst naar Egypte (toen naar Hurghada) en heb hier in Nederland een snorkelset aangeschaft die best prijzig was en toen ik daar kwam dacht ik had ik het hier maar gedaan want voor veel minder geld zijn ze daar veel luxer.

    En je vraag over wat echt belangrijk is bij het snorkelen. Koop dus een snorkelsetje, zet hem op en kijk of je het leuk vind. Ik zelf ben trouwens in Egypte helemaal snorkelfan geworden. Heb dit verleden jaar in Griekenland nog gedaan maar dat staat niet in verhouding met wat je in Egypte ziet.

    Wij zelf gaan over twee weken naar Sharm el Sheikh (moet wat snorkelen betreft nog mooier zijn dan Hurghada) en mijn snorkelset zit al (bijna) in mijn koffer (haha). Ik kan niet wachten.

    Ik wens je alvast heel veel plezier!

  • ~Irma~

    Dank je wel Jacoba. Dan gaan we ze in Egypte kopen.

    Ik ben heel benieuwd, hoor er zulke positieve verhalen over. En bij ‘'ons’' hotel schijn je ontzettend mooi te kunnen snorkelen.

    Dus wie weet word ik ook nog snorkelfan :D

  • joke

    Hoi,

    mijn man had vorig jaar ook een snorkelsetje gekocht in ´n winkeltje dat bij het hotel hoorde.

    Elke keer kwam die proestend boven.

    Heb er toen hele “mooie” vakantie-foto's van gemaakt !!!!

    Dit jaar weer met dat ding geprobeerd, ging weer voor geen “meter” , nadat hij een proefduik van mij kado kreeg, heeft hij een duik/snorkel-bril met toebehoren bij de duikschool van het hotel gekocht.voor ong. 50 euro.

    De mensen van die duikschool zeiden ook nog: "zit die niet goed, kun je hem net zo lang omruilen tot je de goede hebt, goede service dus.

    Die kwaliteit was héél wat beter en het snorkelen werd geen drama maar een waar genoegen.

    Wens je alvast een fijne voorpret én een fijne vakantie toe,

    Joke.

  • suzanne

    Let wel op of hij goed zit. Ook ik heb een masker gehad van 10 euro. Elke keer zat hij niet goed. Van ellende weggegooid. Vorig jaar bij de duikschool een masker gekocht en hij zit perfect ( 60 euro). Je merkt zeker verschil. in een winkel heeft mijn man er 1 gekocht maar die was ongeveer 35 euro. Die zit wel goed.Flippers hebben we sinds 2 jaar. Het is even wennen maar je gaat wel sneller door het water. Ook die kan je beter daar kopen. Waar je op moet letten is het glas van de masker en of hij goed om je gezicht zit. Dus altijd vragen of hij uit de verpakking mag. Meestal helpen ze je wel met de maat. Heel veel plezier en succes met het uitzoeken.

    Gr Suzanne

  • Lieve Yvonne

    Ik ben nu 8x in Sharm geweest en veel gesnorkeld……….. Wat mijn voorgangers al zeggen……..flippers zijn niet echt nodig wel handig als je lang gaat snorkelen en kun je altijd nog daar kopen. Als je een duikbril koopt let erop dat de randen van siliconen zijn en niet van plastic, pas de duikbril, druk hem tegen je gezicht en zuig hem vacuüm als dat lukt is hij goed. Nog een handige tip voor de snorkelaars………..smeer op je hotelkamer de duikbril in met tandpasta, even laten zitten en weer goed afspoelen. Hierdoor beslaat je bril véél minder snel en hoef je niet erin te spugen B) Een aanrader is zeker een dag met een boot mee naar Tiraneiland. Fijne vakantie en veel snorkelplezier B)

  • ~Irma~

    Dank jullie wel voor alle tips. Super!

    Wij gaan daar onze snorkelsetjes kopen.

  • Lidwien61

    Hoi,

    Vaak kan je gratis snorkelsetjes lenen bij het duik/beachcentrum van het hotel. Dus probeer het eerst eens rustig uit.

    Las hier dat er 50,00 betaald moet worden voor goede snorkelsetjes bij de duikscholen, hier in Ned. bij de betere outdoorwinkels 35,00.

    Gr Lidwien

  • suzanne

    De masker die ik voor 60 euo heb gekocht is een echte duikersmasker. Daar betaal je in NL veel meer voor. Ik merk het verschil echt wel. Wil niet zeggen dat je nou ook zo'n dure moet kopen.

    Gr. Suzanne

  • roel

    Hallo Irma,

    Inderdaad de duikbrillen met siliconen rand is goed, maar let ook op dat het masker met gehard glas is niet van polycarbonaat (plexiglas) .Glas is helderder en beslaat minder.

    Ik weet niet of je in de buurt woont, maar Decathlon heeft prima duikbrillen. Ik duik zelf soms met hun goedkoopste van 6 euro. Prima duikbril! Ze hebben ook snorkels vanaf 3euro .Complete snorkelset met vinnen voor ca. 30 euro. Veel plezier!