Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waar naar toe?

  • ~Irma~

    Wij willen van de zomer naar Sharm el Sheik. We zijn daar 2 jaar geleden geweest in hotel Royal Grand Azur, ik heb begrepen dat dat hotel nu Rixos heet en daarmee is het meteen 1500 euro duurder geworden dan wat we destijds betaalden

    Ik ben al dagen aan het zoeken en weet het gewoon niet meer. Ik vind genoeg hotels maar word gewoon niet wijzer van Zoover. Waar de een iets gigantisch afkraakt, daar is de ander bere-enthousiast en heeft de tijd van zijn leven. Ik kan er niet meer doorheen prikken

    Wij zoeken een goed hotel, direct aan het strand en met een eigen huisrif. Graag ook spannende glijbanen voor de kids van 12 en 10.

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

    Vorig jaar zijn we in Hurghada geweest, maar onze voorkeur gaat toch wel iets meer naar Sharm.

  • boertjeborne

    Hoi Irma,

    alhoewel het alweer enige jaren geleden is (3) dat wij er zijn geweest vond ik Rehana een goed hotel met een prachtig huisrif. Het strand ligt weliswaar aan de overzijde van de straat (ook via tunneltje te bereiken) maar de 300 meter die je moet lopen kan ook kostenloos per busje afgelegd worden. All-in ook op strand.

    Door de slechte cijfers die soms gegeven worden (gemiddelde op zoover toch nog 8,0) moet je echt doorheen prikken. Ik vond dit een prima en betaalbaar hotel.

    Er zijn 2 glijbanen voor de kids, leuk maar niet echt spectaculair. Kijk ff op de foto's op Zoover.

    Voor iets meer geld kun je ook naar de overzijde van de weg naar Rehana Royal Beach, weer een stukje beter en direct aan het strand. Ook daar enkele glijbanen. Let wel: in beide hotels behoorlijk wat Russen!!!!

    Overigens kun je ook best wel naar een hotel gaan welke niet direct aan het strand ligt. In 9 van de 10 gevallen loopt er een gratis shuttlebus naar een privé strand. Hebben wij ook aardige ervaringen mee. Zijn zelf net terug uit Sharm en wij hadden dus zo'n hotel. Regelmatig liep er een shuttlebus van en naar het strand en daar ging de all-in formule gewoon door, ook de -perfecte- lunch kon daar genuttigd worden. Helaas is dat hotel (Xperience st. George) niet voor jullie geschikt want er zijn geen glijbanen, al is het hotel op zich absoluut top!!

    Ben ervan overtuigd dat het je uiteindelijk wel zal lukken om het juiste hotel te vinden, wij laten ons niet zo snel afschrikken van enkele slechte beoordelingen. Als er een ruim aantal beoordelingen zijn en het overgrote merendeel (cijfer 7,5 of hoger) is goed dan weten we door de regel dat het wel goed zit, zeikerds heb je immers altijd.

    Veel succes en alvast een fijne vakantie gewenst, al duurt het nog een poosje.

    Gr. Ben

  • boertjeborne

    Kijk je ook wel op de buitenlandse (duitse) sites zoals: abindenurlaub.de of ferienknaller.de. Dit kan soms best een aardig bedrag schelen. Wij boeken daar ook vaak en dan doe ik dat gewoon via vakantie expers (VX.nl) kost me € 35,= bemiddelingskosten maar die regelen verder alles (incl. rolstoelbegeleiding e.d.).

    Fly2beach is ook wel een aardige site.

    S6, Ben

  • Sarah

    Kan je zeker aanraden om via Duitsland te vliegen en te boeken. Ga in de mei-vak 2 weken met ons gezin 2volw en 2kids naar royal rehana voor 2100 euro. Kijk op vliegvakanties.de. Vlieg al jaren vanuit Duitsland ,scheelt veel te veel .

  • ~Irma~

    We hebben geboekt hoor. Gewoon via Arke, die waren het voordeligst voor dit hotel in het hoogseizoen.

    We gaan naar Tropicana Grand Azure.

    2 jaar geleden heeft onze bus daar mensen opgehaald op weg naar het vliegveld en die waren erg enthousiast.

    We hebben de Junior Suite geboekt, dus iets extra luxe.

    Meer mensen hier die het plan hebben om in augustus naar dit hotel te gaan?

    En ik hoor ook graag ervaringen en of tips van mensen die er geweest zijn.

    Bedankt voor alle tips. Ik heb er al helemaal zin in. Jammer dat het nog zo lang duurt.

  • Fransje

    Hoi Irma,

    Wij zijn daar 2 keer geweest een heerlijk hotel.

    Eerste keer hadden we een gratid upgrate naar juniorsuite , grote kamer. Tweede keer gewone kamer en die was prima.

    Kijk voor mijn verslag en daar achteraan een link naar foto`s op mijn eigen vakantie site die hieronder staat vermeld.

    gr Fransje