Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ervaring Reef Oasis

  • Mieke

    Graag hoor ik wat ervaringen van mensen over het Reef Oasis hotel.

    Wij gaan er over een paar weken naartoe.

  • Bjorn

    Dag Mieke,

    Wanneer gaan jullie precies naar Reef Oasis? Ik ga van 13 juli tot 27 juli samen met mijn vriendin naar dit hotel. Als jullie eerder terug zijn, kun je mij dan even laten weten hoe jullie het hebben gehad?

    Alvast bedankt en veel plezier jullie!!!

    Groetjes,

    Bjorn

  • Mieke

    Bjorn,

    Afgelopen woensdag zijn we teruggekomen van onze vakantie in het Reef Oasis hotel.

    Er zijn erg veel Italianen en bijna alles is daarop gericht, veelal verstaat men geen Engels.

    We zijn 6 dagen mega aan de diarree geweest, oppassen dus! Neem goed wat pillen mee! Aanrader is het snorkelen bij Ras Mohammed, heel mooi koraalrif.

    De hotelkamers zijn netjes, je hebt satteliet tv: RTL 4 en SBS dus je maakt ook wat uit Nederland mee.

    Als je een ligbed wilt zul je er 's ochtends heel vroeg uitmoeten! Iedereen staat heel vroeg op en smijt de handdoeken op de bedden. Vooral bij de zwembaden is het het ergst.

    Al met al hebben we ons niet verveeld maar ik vond het hotel geen 5 sterren waard.

    Hopelijk hebben jullie een goede vakantie en geen last van je maag.

    Mieke

  • Bjorn

    Dag Mieke,

    Bedankt voor je reactie. Maar misschien kun je mij nog wat meer vertellen over het hotel?!

    - Is het eten goed?

    - Hadden jullie All Inn geboekt? Zo ja, is dit bevallen?

    - Is het personeel wel vriendelijk, ondanks dat wij Nederlanders zijn?

    - Wat voor faciliteiten zijn er allemaal in het hotel? (fitness, sauna, tennisbaan etc.)

    - Is het koraalrif bij het hotel ook mooi?

    - Kun je zonder waterschoentjes de zee in?

    - Zaten er meer Nederlanders tijdens jullie verblijf?

    Ik hoop dat je deze vragen kunt beantwoorden en misschien kun je ons verder nog wat tips geven of excursies aanraden?

    Bij voorbaat dank,

    Groetjes,

    Bjorn

  • Mieke

    Bjorn,

    Een antwoord op je vragen:

    - Het eten is ‘s ochtends en ’s middags goed, het avondeten vonden wij zelf wat minder. Dit komt natuurlijk ook door onze buikkrampen.

    - Wij hadden ook all-in geboekt, je krijgt bij aankomst een groen bandje om je pols, daarmee ziet het personeel dat je all-in hebt geboekt. Volgens mij heeft iedereen all-inn. Voor het tanden poetsen en voor op de kamer hadden we een fles water en een fles cola gehaald, dit moet je wel betalen. Water hebben we gebruikt voor het tandenpoetsen.

    - Het personeel is over het algemeen vriendelijk, sommigen niet zo. Zodra je een fooi geeft zijn ze heel vriendelijk. Met name bij het zwembad is dat wel handig, dan krijg je een lekker kussen in je ligbed.

    - Bij het hotel kun je tennissen, er is een jacuzzi enz, enz. Er zijn voor de rest activiteiten zoals dansles op het strand, maar dit is ook weer alleen gericht op de italianen..

    - Het koraalrif bij het hotel is ook mooi, erg leuke vissen. Mijn vriend heeft zelfs een rog gezien!

    - Absoluut waterschoentjes meenemen! Je kunt niet ver het water in zonder. Een must-have dus!!

    - Er waren wel meer Nederlanders tijdens ons verblijf, jongeren en ouderen.

    Er was ook een stel dat naar Luxor was geweest met de bus. De busreis was minder maar ze vonden het heel mooi. Wij zijn daar niet naartoe geweest want we zijn er 2 jaar geleden geweest. Het is een mooie excursie als je wat over de geschiedenis van Egypte wilt weten.

    Je krijgt van de hostess een lijst met excursies en data waarop dit in het Engels wordt gehouden, dan zit je tenminste niet tussen de (voor ons) onverstaanbare italianen. Je kunt, geloof ik, ook met het vliegtuig naar Cairo. Hier heb ik niets over gehoord. Voor de rest kun je: quad-safari, kamelentocht met eventueel een bezoek aan bedoeinen, bezoek aan dahab enz, enz.

    Wij zijn echt gegaan voor de rust en hebben dus alleen gesnorkeld.

    Let op hoelaat je de laatste dag terug gaat. Standaard houd je de kamer tot 12:00 uur. Wij gingen pas om 18:00 uur weg en hebben de kamer voor 24 dollar p.p. langer gehuurd. Dit kost je dus wel wat extra!

    Voor de rest zie je het daar vanzelf. Je krijgt bij aankomst een plattegrond (heb je nodig) waar alles op staat zoals restaurants, zwembaden, tennisbanen enz. Dat wijst zichzelf. Op tv (zender 1 geloof ik) staat een uitleg en daar staan ook de openingstijden van de restaurants.

    Veel plezier daar,

    Groetjes Mieke