Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zorgelijk haaien

  • kytoma

    Ik vind dat toch wel zorgelijk om tussen de haaien te zwemmen.

    Ik hoop maar dat de baai groot genoeg is om een beetje te snorkelen bij el fanara.

    In januari gaan wij voor de eerste keer er heen en verheug me er erg op. voor heen was het altijd tunesie.

  • agnes

    Hai Kytoma.

    Je kunt heerlijk snorkelen hoor, dat is alweer ff geleden dat dat haaien incident plaats heeft gevonden.

    Ik ken je van het tunesie prikbord, zijn wij afgelopen Juni geweest maar heb daar toch wel het snorkelen gemist. De onderwaterwereld is zo mooi, als je de smaak te pakken hebt, hahaha.

    Wij gaan inmiddels voor de 9de keer naar Egypte, nu niet in de wintermaanden maar in April en naar Hurghada.

    Voor mooi snorkelen is Ras Mohammed of Tiran Iland heel mooi. Voor bepaalde excursies heb je een groot visum nodig.

    Ben benieuwd hoe het je bevalt.

    Fijne vakantie,

    groetjes Agnes.

  • Ben de Boer

    Zoals Agnes al zei; het haaien probleem is al een poosje opgelost en bovendien lusten die beesten toch alleen maar duitsers.

    De tips van Agnes zijn zeker de juiste, geweldig mooie gebieden en je weet niet wat je ziet het is 1 grote kleurenpracht van zowel vissen als koraal. Maar met een beetje geluk heb je het ook naast de deur, als er een “huisrif” is stap je vaak het water in en hoef je alleen maar naar beneden te kijken.

    Veel plezier overigens, wij gaan in december.

  • Taat

    Hallo!

    Wij gaan ook in december, maar ik vroeg me af wat dan de watertemperatuur is?

    Heb al eerder gesnorkeld in Ras Mohammed, is idd geweldig mooi! Zou het graag weer doen, maar zwem zonder wetsuit en vraag me af of je niet te hard afkoelt? Je ligt toch ongemerkt best lang in het water.

    Kan iemand me een goede organisatie aanraden die deze trips organiseert? Wij zitten in Na'ama Bay….

    Bedankt alvast!

    Salam!

    Taat

  • agnes

    Hallo Taat.

    Het zeewater zal een temperatuur van ongeveer 22/23 graden hebben.

    Misschien is er bij je hotel wel de mogelijkheid om een wetsuite te huren. Wij hebben het tot nu toe altijd zonder gedaan, voor een half uurtje of zo gaat het wel zonder.

    Google voor excursies eens ( excursies vanuit sharm el sheik ) zie je wat mogelijkheden en anders gewoon bij de bureautjes die in het hotel zijn of bij diverse touroperators die in het hotel aanwezig zijn.

    groetjes Agnes.

  • boertjeborne

    Hoi Taat,

    je zult echt niet onderkoeld raken hoor, het water is op een heerlijke temperatuur. Er zijn inderdaad genoeg organisaties waarmee je kunt gaan, je kunt zelfs per taxi. Had vorig jaar in Falcon Hills een taxichauffeur die het ook geweldig vond om te snorkelen en die reed ons voor een prikkie naar de mooiste snorkelgebieden, hij bleef dan gewoon bij ons en wees ons waar we moesten zijn. Dit moet je uiteraard pas doen wanneer je vaker met dezelfde chauffeur bent geweest en er wederzijds vertrouwen is.

    Doorgaans zijn de touroperators wel duurder als de organisaties waar je op straat kunt boeken, gewoon even afwegen.

    Gr. Ben

  • Taat

    Bedankt voor jullie tips en info. We gaan er gewoon voor! Dan misschien maar een beetje kippenvel….

    Ik verheug me er op om daar alle prachtige vissen weer te mogen begroeten (:P). Nog 5 weekjes….

    Groeten, Taat

  • boertjeborne

    Veel plezier in elk geval en ik hoop dat je schitterend weer hebt (dan hebben wij dat tenminste ook).

    Je zult je best wel vermaken daar, eventueel kun je nog naar de Camel bar in Naama Bay. Daar werkt Percie, een Nederlander die ook de beste adviezen geeft.

    Ben alleen niet zeker of hij er nu nog zit want heb hem al 2x een privé bericht gestuurd en heb nog geen reactie ontvangen. Anyway; het is een leuke tent met een heerlijk dakterras waar je prima kunt vertoeven en ook voor weinig geld een hapje kunt eten.

  • boertjeborne

    Nog even n.a.v. mijn vorige bericht;

    Percie heeft zich gemeld en zit nog steeds in Sharm en werkt nog steeds in de Camelbar.

    Dit is echt een tip voor alleen!!!!!!! Leuke kroeg met schitterend dakterras, diverse grote beeldschermen waar allerlei sporten op uitgezonden worden. Hou je niet van sport, ook goed…. ga je gewoon op één van de terrassen zitten.

    De Camelbar zit boven CamelDiving vlak bij de Pacha bar.