Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

1e x egypte en heb wat vragen

  • calisto1969

    hoi allemaal.

    wij gaan dit jaar van 14-07 tot 28-07 naar egypte voor de 1e x. (na jaren in turkije te zijn geweest)We gaan naar sunrise tirana aquapark en hebben wat vragen hierover.

    heeft iemand ervaring met dit resort?

    ik had begrepen dat dit in Nabq ligt. is hier in de omgeving van dit resort wat te doen? (winkels,boulevards oid?)

    het ligt nog niet in de planning om excursies te gaan doen. heb je dan een visum nodig lees hier nogal tegenstrijdige berichten over.

    Ik had begrepen dat er 1 uur tijdsverschil is?

    Bij aankomst op het vliegveld willen we graag sloffen sigaretten kopen is dit mogelijk op het vliegveld zelf en weet iemand de prijs van een slof L&M?

    gaan er nog meer mensen met oudere kinderen naar dit resort?

    alvast bedankt voor de antwoorden…..

  • agnes

    Hai Calisto.

    Heb je vraag beantwoord op her prikbord van Egypte.

    Had er al bij vermeld dat Sharm ook een eigen prikbord heeft, maar die had je al gevonden, hahaha.

    Mocht je nog wat te vragen hebben, je roept maar.

    Fijne vakantie,

    groetjes Agnes.

  • agnes

    Hai Heidi.

    Was vergeten te vermelden dat het wel raadzaam is om waterschoenen mee te nemen. Op het strand heb je een lange houten pier, niet prettig om daar met blote voeten overheen te lopen i.v.m. eventuele splinters.

    Je kunt alles met euro's betalen maar ben je wel iets duurder uit. Mocht je euro's willen wisselen voor egyptische ponden dan dit pas doen in Egypte, krijg je een betere koers. Voor in de hal staat een automaat waar je euro's in kunt doen bv € 50,00 en dan krijg je ponden terug.

    groetjes Agnes.

  • calisto1969

    nogmaals dank je agnes….mijn vragen zijn beantwoord….

  • boertjeborne

    Kleine aanvulling op het antwoord van Agnes:

    het winkelcentrum(tje) van Naqb is best leuk, is van alles te koop. Let wel ………… echt overal kun / moet je op afdingen anders betaal je echt teveel. Vaak betaal je nog minder dan de helft van de vraagprijs, dus niet te snel happen beter eerst enkele dagen de kat uit de boom kijken.

    Overigens vindt ik het snorkel gebeuren bij Naqb het mooiste van de stranden dan.

    Taxi rit naar Naama bay duurt ongeveer 20 minuten, gewoon een prijs afspreken (bij voorkeur taxi verbonden aan hotel) denk daarbij aan 40 pond (5,5 euro).

    Voor cigaretten idd in de supermarkten zijn, wel even uitkijken want de één vraagt 15 pond en de ander 20.