Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Graag tips voor sharm/ en heb vragen :-)

  • inieminie

    Hoi allemaal.

    Ik ga met mijn man 19-6 naar sea life in sharm voor 8 dagen.Nu is het de eerste keer dat ik de landsgrenzen serieus over ga dus zit ik met wat vragen

    Waar kan ik euro's inwisselen voor eg. ponden?

    Kan ik snorkel spullen beter meenemen of daar kopen en wat kost dit ongeveer?

    Mocht iemand nog tips hebben voor me heel graag, we willen nl ook nog op excursie. quadrijden/zwemmen met dolfijnen

    Groetjes janita

  • agnes

    Hallo inieminie.

    Ja, dat kun je zeker wisselen, als je dat wilt dan dit pas in Egypte doen, krijg je een veel betere koers. Met ponden ben je iets voordeliger uit. Dit kan meestal wel in je hotel.

    Ook kun je alles gewoon met euro's betalen hoor als je dat fijner vind, de excursies, shoppen, restaurantjes enz. Je krijgt dan wel ponden terug.

    Je kan je snorkelspullen zowel hier bij een sportzaak kopen als daar. Haal er wel één met een ciliconerand. Kosten € 25,00 / € 30,00. Hoeft echt niet zo'n dure te zijn. Het voordeel misschien is als je hem daar koopt dat je hem ruilen kunt mocht hij niet goed zitten. Zijn ze heel makkelijk in. Bij de meeste hotels zitten vaak wel winkeltjes waar je het één en ander kopen kunt. Wat ik zelf fijn vind is ook een paar waterschoenen.

    Voor ecursies google eens ( happy holiday sharm el sheik ) ( excursies vanuit sharm el sheik ) en voor een tripje naar Cairo/Luxor google ( miriam kok )

    Op deze sites kun je heel veel diverse excursies bekijken.

    Ook liggen er in je hotel wel boeken van diverse touroperators en lopen er ook jongens op het strand/zwembad die langs zullen komen voor excursies.

    groetjes Agnes.

  • inieminie

    Hoi,

    Dank je wel Agnes!

    Groetjes janita

  • inieminie

    Krijg nu echt kofferstress haha. Morgen nog 4 weken en dan gaan we die kant op!

    Voor mij de eerste keer dat ik vlieg, en ben er zo 1 die voor 4 weken kleding ed meeneemt (:D

  • agnes

    Hai Inieminnie.

    Vakantie is ontspanning, hahaha, niet teveel stressen.

    Zit zelf ook altijd met die kleding en dan 20 kilo, daar zit je zo aan.

    Je kunt ook in je trolly al wat kleding doen. Ik doe hier altijd 2 setjes in en badkleding en slippers, ondergoed voor de eerste dagen mocht mijn koffer onverwachts zoek raden. Heb ik toch wat bij me. Nog een tip voor als je met z'n tweeën gaat. Verdeel de kleding/setjes van ieders over de 2 koffers, de helft van jou in die andere koffer en andersom.

    Geniet ervan en een hele fijne vakantie gewenst.

    groetjes Agnes.

  • joke

    Dag Inieminnie,

    aanvullig op agnes's bericht: ook je eventuele medicijnen verdelen over 2 koffers, en altijd extra medicijnen meenemen voor 14 dagen…… je weet nooit….. ook zeer handig medicijnenpaspoort, laat de apotheek ook een uitdraai (wij krijgen altijd A-4-tjes-papieren mee van de apotheker, want da's goedkoper !!!!) maken in het Engels. Vooral als je allergisch bent voor bepaalde stoffen in medicijnen zoals ik is dat belangrijk.

    je probleem kleding…… herken ik ook……

    Fijne voorpret en een hele fijne vakantie toegewenst,

    Joke.

  • JvdB

    Hallo Janita.

    Zelf vertrek ik zaterdag 17-6 samen met mijn zus naar Sealife voor 11 dagen. Vorig jaar ben ik er samen met mijn man geweest, en het was ons zeer goed bevallen.

    Zowel in Sealife als Seaclub heb je allebei een bankkantoor wat op bepaalde tijden open is waar je geld kunt wisselen.

    Ook staat er bij allebei een geldautomaat.

    Snorkelspullen heb ik zelf hier in Helmond gekocht bij een duiksportwinkel omdat ik wist dat ik daar goed advies zou krijgen.

    Vorig jaar had ik ook excursies geboekt via een plaatselijk bedrijfje in Sharm.Het waren op zich leuke excursies, alleen voornamelijk met Russen, en dat was natuurlijk minder omdat Russen het vertikken om een woord engels te spreken. Dit jaar ga ik excursies boeken bij een Egyptische gids die zich verdiept heeft in de Nederlandse taal. Deze biedt overigens ook quadrijden en zwemmen met dolfijnen aan. Als je googled op de zoekadviezen die Agnes aangeeft kom je hem denk ik ook tegen.

    Ik wens je een fijne vakantie, en misschien komen we elkaar wel tegen in Sealife.

    Groeten,

    Jovannie.

    P.S. ik hoop dat dit bericht wel blijft staan, want heb al 2 keer gereageerd op jou bericht maar daar per ongeluk 2 keer een website in vernoemd. Ik denk dat het vandaar verwijderd is.

  • agnes

    Hallo J.

    Je zou ook een privé berichtje kunnen sturen naar Inieminnie met de naam.

    Even in het balkje op ( privé reageren ) klikken.

    groetjes Agnes.

  • inieminie

    Bedankt allemaal voor de tips!

    Medicijnen en medicijnpaspoort zitten al in de handbagage.

    Elke keer als ik wat vind dat mee moet gaat het er alvast in (tu)

    Het is voor mij de eerste keer vliegen en ben zelfs nog nooit serieus de landsgrenzen over geweest dus heb geen idee wat me te wachten staat.

    De snorkel spullen koop ik in sharm heb ik besloten.

    Maar heb er super veel zin in.Vandaag nog 3 weken voordat we vertrekken!! (:D

  • inieminie

    Kan iemand de tijd een weekje doorzetten?

    Heb vreselijk veel zin om richting sharm te gaan! Nog 12 dagen…