Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Visum in sharm

  • richard en elly

    Moet je een visum hebben in sharm el sheikh voor 15 dagen.

    Ik hoor van niet maar de operators vragen er 20 euro voor.

    richard en elly

  • joke

    Dag Richard en Elly,

    Als je alleen in het hotel blijft…., maar ga je op excursie om bv. te snorkelen in een heel mooi gebied ( waarvan ik de naam effe niet meer weet) heb je er wel een nodig.

    Maar ook als je een dagtocht naar Cairo of Jordanië zou willen maken.

    Ook zou je in de problemen kunnen komen als je bv. naar het ziekenhuis zou moeten in Cairo of onverwachts naar huis zou moeten gaan.

    Je kunt een “groot visum” kopen op de luchthaven bij de bankkantoortjes.

    Je bent dan goedkoper uit dan het visum halen/kopen bij je touroperator !!!!

    Als ik zou moeten kiezen…. dan zou ik het kopen, vakantie kost nu eenmaal geld.

    Liever een terrasje minder dan zonder visum zitten……

    Met groetjes,

    joke.

  • richard en elly

    Oke joke bedankt alvast

  • henkdeknegt1@hotmail.com

    ga niet.mijn schoonzus woont tijdelijk in sharm en belde mij vanavond op dat het nu heel onveilig is daar.ze was echt in paniek.ze dankt god op haar blote knieen als ze morgenochtend om 6 uur in t vliegtuig zit.vanddag waren er schiet-en vechtpartijen in sharm en de auto waar ze in zat werd bijna omver geduwd door mensen.ze kon op tijd wegkomen.ze belde huilend op dat we niet moesten komen,want wij zouden eind februari gaan

  • brit

    ??????????????das wel heel kort door de bocht, om mensen hier op het prikbord zo bang te maken, eerst maar eens even afwachten hoe het zich verder ontwikkelt in Egypte, en zolang er geen negatief reisadvies is, zal het wel veilig zijn

  • henkdeknegt1@hotmail.com

    ok doe er mee wat je wil ik doe alleen verslag wat mijn schoonzus me vertelde

    ik wil ook geen paniek zaaien en hoop dat t niet verder escaleert

    maar mensen wees voorzichtig

  • joke

    Op www.minbuza.nl staat al het e.e.a vermeld,

    betreffende noord Sinaï.

    Op de site van buitenlandse zaken ga je naar : reizen en landen

    dan klik je letter E aan,

    daarna Egypte

    en dan : volledig reisadvies voor Egypte

    voor degenen die via Duitsland naar Egypte reizen:

    www.auswaertiges-amt.de

    daarna op reisen ….

    werkt zelfde als de nederlandse site,

    alleen de duitse site waarschuwd voor meer gebieden.

    er is nog geen officieel reisverbod zolas vorig jaar februari.

    joke.

    tip: site's even opslaan bij favorieten

  • Rehab

    Dit is geheel onterecht!!!

    Het is misschien wel veiliger hier dan in Amsterdam of andere grote steden in Nederland, wij wonen zelf hier!

  • Rehab

    Hallo Richard en Elly,

    Inderdaad is het niet verplicht om een Visum te hebben als je enkel en alleen in Sharm el Sheikh blijft,

    maar raad het je wel aan zoals Joke ookal zei, het is inderdaad erg makkel en als je gaat snorkelen in Ras Mohammed

    of een andere excursie wil gaan doen dan heb je een Visa nodug!

    Je kunt het beste een Visum kopen op het vliegveld bij een kantoortje net voordat je langs de douane en je betaald dan 15 euro ervoor

    je krijgt een Visum en de douane plakt het in je paspoort met een stempel.

    Het Visum is maximaal 4 weken geldig en zeker het geld waard!!

    Fijne Vacantie gewenst :)

  • Rehab

    Hallo Richard en Elly,

    Inderdaad is het niet verplicht om een Visum te hebben als je enkel en alleen in Sharm el Sheikh blijft,

    maar raad het je wel aan zoals Joke ookal zei, het is inderdaad erg makkelijk en als je gaat snorkelen in Ras Mohammed

    of een andere excursie wilt gaan doen dan heb je een Visa nodig!

    Je kunt het beste een Visum kopen op het vliegveld bij een kantoortje net voordat je langs de douane en je betaald dan 15 euro ervoor

    je krijgt een Visum en de douane plakt het in je paspoort met een stempel.

    Het Visum is maximaal 4 weken geldig en zeker het geld waard!!

    Fijne Vacantie gewenst :)