Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

euro's of egyptische ponden?

  • E

    Kunnen excursies betaald worden met euro's of met ponden en zijn er ook lokale aanbieders van excursies. Mag ik dan eventueel de naam of de plek waar dat zit. Alvast bedankt.

  • agnes

    Hallo E.

    Bij je eigen touroperator of de reisbureautjes in of buiten het hotel kun je de excursies betalen met euro's. Ook kun je bij je eigen touroperator betalen met een creditcard.

    Zou voor het winkelen/taxi/terrasje met ponden betalen. Wij betaalden eerder ook alles met euro's maar voor buiten het hotel vond ik nu de egyptische ponden ook wel fijn.

    fijne vakantie,

    groetjes Agnes.

  • E

    Dank je wel Agnes, ik heb al meerdere keren een vraag gesteld die door jou beantwoord is. Het is zo rustig hier op het prikbord, jammer. Wel een beetje begrijpelijk natuurlijk. Kan het zo zijn dat je ook actief bent op het prikbord van Tunesie, als ik het goed heb gezien staan daar ook reacties van Agnes. Een paar maanden terug zijn we daar een paar dagen geweest en we hadden zoiets van, zullen we daar ook een van de weinigen zijn, maar ons hotel zat behoorlijk vol. Ik verwacht dat dat in Egypte toch iets minder zal zijn maar dat vinden we niet zo heel erg. We zijn dan met z'n zessen en dan is het overal leuk toch.

  • agnes

    Hallo E.

    Ja, dat klopt, dat ben ik, dezelfde dus.

    Zijn in Juni 2009 voor de eerste x naar Tunesie geweest, hotel Riadh Palms en prima bevallen.

    Ook ik zag je naam daar voorbij komen en dacht hetzelfde als jij, hé, is dat die E die op het prikbord van Sharm zit, hahaha.

    Voor excursies zou je Percie kunnen benaderen, is een nederlander en werkt bij de Camel Bar in Naamy Bay, dichtbij het nieuwe overdekte winkelcentrum.

    Misschien weet hij een goed vertrouwd lokaal reisbureau voor je.

    Wat betreft de drukte, in Naamy Bay is het altijd wel gezellig druk, je zult je er vast vermaken, en wat je zegt, jullie zijn al met z'n zessen. En vanuit het hotel ben je zo in het centrum, je kent de weg al.

    Wij waren in november in Hurghada en ons hotel zat ook behoorlijk vol hoor.

    Hele fijne feestdagen en een goed reislustig 2012.

    groetjes Agnes.

  • E

    Hallo Agnes, ja, het komt vast helemaal goed met die excursies. We gaan al jarenlang met z'n zessen op vakantie in januari en proberen iedere keer een nieuwe bestemming te vinden. En die mag/moet ik uitzoeken van de rest. Maar het mag niet te ver vliegen zijn en ook niet te warm, maar ook niet te koud. En dat is best moeilijk in januari.

    Dit jaar word het dus toch voor de derde keer Egypte, 2e keer Sharm en nog een keer naar Luxor. Dat was ook geweldig hoor, we hadden een hotel aan de nijl en de excursies werden verzorgd door Mirjam Kok van Kinghfisher Tours, zal je misschien ook wel eens over gelezen hebben op het prikbord. Vooral de ballonvaart bij zonsopgang, die vergeet ik nooit meer.

    Maar nog liever maken we excursies met de lokale bevolking, je komt dan toch op plaatsen waar je anders niet komt en we hebben liever dat zij er wat aan verdienen.

    Vorig jaar zijn we in Gambia geweest, in Bakau/Cape Point, geweldig. Lekker warm, ook 's avonds gewoon in een jurkje in de jeep. Daar hebben we heel veel gezien. Maar om daar nou voor een derde keer heen te gaan.

    Hoewel, we sluiten niet uit dat we het nog een keer gaan doen, de mensen daar zijn super aardig en het klimaat helemaal geweldig. Twee Gambiaanse jongens hebben ons veel laten zien, we zijn ook bij hen thuis geweest, dat vind ik de krenten in de pap.

    Afgelopen september/oktober een week naar Djerba geweest met mijn man, mijn vriendin zat daar al een week. Ik vond het geen mooi eiland en excursies naar het vasteland gingen niet door vanwege ongeregeldheden in dat gebied, jammer. Ben wel al ooit in Tozeur geweest en heb het chott el djerid doorkruist, heel mooi.

    Ik zal nu ophouden want als ik doorga komt er geen einde aan. Ik ben een echte reisfreak en mijn echte liefde is Azie, gelukkig hebben we daar al een aantal rondreizen gemaakt (samen met mijn man). Jammer genoeg wil de rest er niet aan, ze vinden het te ver en te warm. Maar met z'n zessen is zo leuk dat ik er wel wat voor wil inleveren.

    Groetjes Esther en ook hele fijne dagen.

  • Rehab

    Het is beter om alles in Egyptische Ponden (LE) te betalen ben je altijd goedkoper uit,

    vaak ben je met diverse reisorganisatie's en de bureau's (op straat de aanbieding!) ook duurder uit.

    Mijn man en ik wonen zelf in Sharm el Sheikh en weten dit onderhand wel,

    wij proberen nu op dit moment vrienden (egyptenaren) van ons te helpen door mensen naar hem door te verwijzen omdat

    we weten dat hij eerlijk is en goede excursies verzorgd een enkele keer help ik hem door het voor nederlanders

    te organiseren omdat hij de nederlandse taal niet machtig is, maar enkel als er genoeg animo voor is!

    Mochten jullie of andere mensen iets willen mag mij altijd een berichtje sturen en dan vraag ik het aan hem :)