Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

met corendon na Egypte, verplicht visum bij hun kopen??

  • brit21

    Hallo, wil voor februari n reis naar Sharm boeken bij Corendon, zie bij informatie staan, visumkosten €25.00 p.p, het lijkt me zoveel, vorig jaar gewoon €15.00 betaald met Jiba.

    Kunnen ze je dat verplichten?? want dan word n geodkoop reisje(voor 6 pers)nog 'n duur reisje

  • Lidwien61

    Hoi Brit,

    Corendon en Skytours stellen dat inderdaad “verplicht”. Het visum kost momenteel ong. 12/13 euro. De rest gaat dus in de zakken van de reisleiders.

    Je kan je visum (in Hurghada in ieder geval) gewoon zelf bij de bank in de aankomsthal kopen. Waarschijnlijk krijg je wel wat boze gezichten maar……tja voor mij zou het een principe kwestie zijn. Ik bepaal liever nl. zelf wie ik fooi geef en waarom.

    Gr. Lidwien

  • Lidwien61

    p.s. er zijn vele internetreisbureau's die vaak veel goedkoper zijn als deze. Als je nog niet geboekt hebt, goed verder zoeken. Via zoover.nl een hotel zoeken en dan zie je bij welke reisbureau's je deze kan boeken.

    Gr. Lidwien

  • brit21

    hallo Lidwien, heb alle internetreisburo's nagekeken en corendon had toch echt de beste aanbieding, dus och als we dan verplicht zijn bij hun 'n visum te kopen, dan doen we dat maar, dan schilt het met 6 pers toch €900.00 (heb wel het geluk, dat 2 kinderen niets kosten met het visum, want die staan bij de ouders int het paspoort)

  • jora

    Hoi,als je de luchthaven van sharm el sheikh inkomt,moet je een trap op.Boven aan de trap heb je aan de linkerkant wat balie,s.Daar kun je gewoon voor 15 dollar(ongeveer 13 euro) een visum kopen.Overigens heb je alleen een visum nodig als je sharm ook echt uitgaat.bijv om in Ras Mohamed te snorkelen

  • jennie10

    Hoi Brit,

    Ook van Neckermann willen ze je in de rij drukken, waar je een visum via Neckermann moet kopen. Ik ga al jaren naar Egypte en koop altijd een visum bij de bank in de aankomsthal. Inderdaad je krijgt boze gezichten, maar volgens mij kunnen ze je niet verplichten een visum via de touroperator te kopen. Er is zelfs een touroperator, volgens mij skytours, maar weet het niet zeker of het die is, die verplicht je in de transferbus een fooi te geven, het bedrag wordt zelfs genoemd wat je moet geven. Ook dit kunnen ze je niet verplichten.

  • Pippin

    Wij hebben eind augustus ook gewoon bij 1 vd banken een visum gekocht. Voor 2 personen betaalde ik 25 euro en kreeg toen ook nog 20 Egyptische pond ( 2,20 euro ) terug.

    Als je aan komt lopen heb je eerst wat loketjes waar de reisorganisaties je naar toe leiden. Boze blikken kregen wij helemaal niet toen we vertelden dat we rechtstreeks naar de bank gingen ( OAD ) .

    Wat JORA aangeeft, dat je alleen een visum nodig hebt voor Ras Mohammed klopt niet. Mocht je ziek worden en naar Cairo moeten ( of een andere plaats ) dan heb je ook het visum nodig.

    Schaf er dus maar gewoon 1 aan en beknibbel niet op een paar euro.

  • brit21

    Hoi pipin, mijn vraag was ook niet moet ik er 1 kopen, maar ben ik verplicht om het bij de reisorganisatie(Corendon en dus niet OAD waar jij het over hebt) te kopen, en als het inderdaad bij de bank 15 dollar is, en bij de reisorganisatie €25,00, dan beknibbel ik toch niets, maar ben ik n dief van me eigen portemenee

    Dus de volgende keer, niet iemand beschuldigen dat hij zuinig is, maar de vraag goed lezen!

  • gjhdelaat@home.nl

    Ik had begin augustus bij corendon een reis geboekt naar Hurghada voor de kerstvakantie.

    Toen je online boekte stond nergens de melding dat je via Corendon verplicht een visum voor Egypte aan moet schaffen. Op hun website staat bij de algemene informatie alleen dat je voor € 20 een visum aan kunt schaffen (dus er staat geen verplichting bij) Later kregen we een faktuur binnen. Hierop stond dat we bij aankomst nog € 20 per persoon aan visumkosten moesten betalen aan de reisleiding

    Na een discussie met het reisbureau heb ik het hier maar bij gelaten. Later heb ik een accomadatiewijziging aangebracht.Toen ik deze per e-mail bevestigd kreeg waren de visumkosten ineens € 25. Ik weer in protest gegaan en uiteindelijk is dit weer terug gebracht naar € 20 (ook op de website) Koop je een visum bij een ander, dan brengen ze per persoon € 8 handlingkosten in rekening. Verder beweren ze ook nog dat voor bijgeschreven kinderen in het paspoort ook € 20 per kind betaald moet worden! Inmiddels loopt er nog een klacht van mij bij Corendon dat ik het nog steeds niet eens ben met deze verplichtingen.Let overigens wel op voor ouders die hun kinderen in het paspoort hebben bijgeschreven. De bijschrijving in het paspoort komt met ingang van 26 juni 2012 te vervallen. Bij terugreis dient een paspoort nog 6 maanden geldig te zijn. Het kan dus zijn dat je uiterlijk tot 25 december 2011 nog met bijgeschreven kinderen in het paspoort kan terugreizen. Daarna is een eigen paspoort nodig.

  • brit21

    HALLO gjhdelaat,

    ik heb mijn reispapieren nog eens nagekeken, en daar zegt Corendon, dat je bij aankomst 'n visum moet aanschaffen, maar er staat niet bij dat . dat bij hun moet.

    Waar stond dat bij jou op je papieren, meteen naar boeking??

    De kinderen die bij staan geschreven op het paspoort, daar kunnen ze toch nooit geld voor vragen, heb jij dat, dan wel betaald, en hoe kom jij aan het verhaal, dat vanaf 25dec bijgeschreven kinderen op n paspoort niet meer geldig is

    ik heb op het gemeentehuis gevraagt of dat zomaar kan, maar bijgeschreven kinderen zijn gewoon geldig tot het paspoort niet meer geldig is.

    ik hoor grag je reactie

    mvgr Brit