Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bezienswaardigheden Cairo.

  • banaan1960

    Wij gaan een dagje naar Cairo en willen wat dingen bezichtigen.

    Heeft iemand misschien wat tips voor ons.

    bijvoorbaat dank,

    Sonja

  • kameleon

    Euh Cairo is dat niet beroemd om zijn Piramides whahaahhahaha. Dit is in ieder geval iets wat je gezien moet hebben. Het egyptisch museum met onder andere het masker van Toetanchamon is ook iets wat je niet mag missen in Cairo. Als je dit allebei gezien hebt, dan is je dagje wel ver om. Heb je nog tijd over dan kan je nog altijd naar de Khan el Khallili als ik het goed schrijf.

    groetjes René en Coby

  • Miriam K.

    Wat Kameleon als programma beschrijft, de piramides van Gizeh, het Egyptisch museum en de Khan el Khalili is erg leuk. Als je ook iets meer van het Egyptische leven wilt zien is een wandeling door de Islamitische wijk net vòòr de Khan el Khalili makkelijk erbij te doen. Als je deze excursie met het vliegtuig doet kun je eventueel een latere vlucht terug nemen en bijvoorbeeld nog een felucca zeiltocht over de Nijl maken, heerlijk relaxt. Voor families met kids is het dr. Ragab Pharaonic Village een aanrader, een openluchtmuseum met kleine speeltuintjes.

    Hartelijke groet uit Luxor,

    Miriam Kok (ook te vinden via Google :))

  • kameleon

    Kan Miriam alleen maar gelijk geven maar dat is al snel als zeeuwtjes onder elkaar :D

    Hoe is het op moment in Cairo ???

  • Miriam K.

    Hai Kameleon,

    Wel import uit Amsterdam hè, maar ik voel me vaak meer Zeeuws én Egyptisch dan Amsterdams om eerlijk te zijn. :)

    We hebben sinds maart j.l. weer regelmatig dagtours naar Cairo en ook vandaag heb ik telefonisch met de gasten gesproken (wij zitten zelf in Luxor). Het was een jong stelletje die het hartstikke naar hun zin hebben gehad en zich ook veilig hebben gevoeld. Op de toeristische plekken is het rustiger dan normaal met toeristen maar dat komt wel weer goed.

    Ik denk dat het vooral met je persoonlijke gevoel van veiligheid te maken heeft hoe je zo'n indrukwekkende stad ervaart, waar onlangs zoveel is gebeurd. Op dit moment zijn er geen demonstraties enz. meer en het is er qua criminaliteit nog altijd veiliger dan in veel Europese hoofdsteden. Verder zal het feit dat wij ze de hele dag privé vervoer met chauffeur en een privé (Nederlandstalige) gids meegeven bijdragen aan het goed verlopen van zo'n dag in Cairo.

    Fijne avond!

    Hartelijke groet uit Luxor,

    Miriam

  • Miriam K.

    Via de website van Egyptair kun je tegenwoordig met creditcard heel gemakkelijk de binnenlandse vliegtickets naar Cairo boeken. Als je bovenaan de pagina “Egypte” aanklikt krijg je vaak een goedkoper prijs dan als je “the Netherlands” invult. De prijzen voor retourtickets Sharm el Sheikh-Cairo-Sharm el Sheik liggen rond de € 90 à € 100 per persoon.

    Als je wilt kunnen wij het privé vervoer met chauffeur en privé gids – indien beschikbaar Nederlandstalig- in Cairo voor je regelen. Je wordt tijdens deze excursie door onze vertegenwoordiger met een naambordje op het vliegveld van Cairo opgehaald en die brengt je in contact met de gids. De privé airco minibus met chauffeur blijft ook na afloop van de excursie bij je en brengt je aan het eind van de dag weer terug naar het vliegveld van Cairo.

    In de middag is er vaak nog wat vrije tijd en is het leuk om deze dag af te sluiten met een feluccatochtje op de Nijl maar je kunt ook ergens iets gaan drinken of uit eten.

    In ons gastenboek op kingfishertours.com kun je ervaringen lezen van andere reizigers en vind je ons emailadres.

    Zonnige groet uit Luxor,

    Miriam Kok