Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

snorkel uitrusting

  • de hullu

    Hallo

    Koop ik een snorkel uitrusting beter in ned of in egypte.

    Wij gaan naar Sharm El Sheikh

  • zonnetje1966

    daar kopen is goedkoper!! en als het kan in het centrum en goed onderhandelen!!

    is wel het prettigst je eigen duikbril en snorkel flippers kun je evt ook huren..

    wanneer ga je en welk hotel ga je? wij zijn 3 x in sharm geweest en 2x in hurghada sharm is leuker;)

    mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel

    veel plezier vast!!

  • domo

    Hoi,

    Als je een snorkelexcursie boekt, krijg je de equipment erbij denk ik, of niet?

    groetjes,

    Domo

  • agnes

    Hai Domo.

    Ja, die hebben ze vaak wel voorradig als je met zo'n excursie mee gaat hoor.

    Toch is het fijner om zelf een uitrusting te hebben, iedereen heeft zo'n snorkel in de mond gehad en dat vind ik minder prettig.

    Je koopt eenmalig zo'n setje daar, op zwemvliezen uitgezonderd, zijn zo groot om in je koffer mee te nemen, hahaha, maar die kan je dan van de boot gebruiken.

    Is toch atijd makkelijk om zelf te hebben, wij gaan meestal wel 1 x in het jaar naar Egypte en dan heb je ze toch iedere vakantie weer nodig. En daarbij zit er vaak ook nog verschil in grootte. Een duikbril moet wel goed passen anders krijg je heeltijd water in je bril.

    groetjes Agnes.

  • Lieve Yvonne

    Er zit wel verschil van kwaliteit in. Neem een duikbril met een siliconen rand en niet van plastic. Nog een tip voor je gaat snorkelen………smeer de binnenzijde van het glas voor ieder gebruik in met tandpasta en heel goed afspoelen hierdoor beslaat het glas niet en hoef je er niet in te spugen :) Lidl hier in Nederland heeft soms ook sets in de aanbieding. Die zijn ook goed.

  • lucia

    Wij hadden jaren geleden hier al duikbrillen en snorkels gekocht, idd met siliconenrand. Vliezen daar onlangs gekocht, heel veel keus en niet duurder, eerder goedkoper dan hier en heel veel verschillende kwaliteiten. Wij maken de bril altijd eerst ff nat, dan beetje kwat, spuug erin, uitwrijven en weer onder dompelen, beslaat ie ook niet. Had zoonlief op snorkelles geleerd jaren geleden en werkt prima!

    Veel plezier!

  • domo

    Ik denk dat we wellicht daar zelf een bril met snorkel kopen. Mijn oude is versleten. Inderdaad siliconen. Je kan met spuug of tandpasta zorgen dat hij niet beslaat. Spuug werkt prima. Heb verschillende snorkel- en duikdiploma's. Nog nooit overigens met tandpasta geprobeerd.

    Heeft iemand enig idee of je ook in kleine groepjes (max 6 personen) een goedkope excursie kan boeken? Snorkelen of naar Cairo? Bij welke bureautje/persoon kan ik dit het beste regelen.

    I.v.m. lawaai en drukte in bussen e.d. willen we grote groepen zoveel mogelijk vermijden (ivm burn-out in gezelschap).

    groetjes,

    Domo

  • agnes

    Heb je een privé berichtje gestuurd met een website adres voor excursies.

    doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • de hullu

    Wij gaan naar hotel Sunrise Select Diamond beach.

    Hebben 3 jaar geleden een rondreis gedaan en 3 dagen hurghada.

    Willen nog wel een paar excursies doen.

    Dus als er nog leuke tips zijn laat maar weten.

    mvg Christianne

  • arvancampen@msn.com

    Beste Christianne,

    Je gaat naar een van de mooiste gebieden om te snorkelen en geweldig, maar ik wil je wel een paar zeer bruikbare tips geven ten aanzien van waar je het koopt.

    Natuurlijk is het mogelijk om het in Egypte te kopen en nog stukken voordeliger dan in Nederland. Hierbij wil ik je waarschuwen voor de verkopers in het buitenland (in zijn algemeenheid). Je komt in dit geval aan in Egypte en wilt gaan snorkelen en iedere verkoper wil jou wel een snorkelset verkopen. Maar laat je maar eens uitleggen waarop je moet letten, zit de bril meteen goed, zit de snorkel wel aan de juiste zijde van de bril, voldoet de bril voor jou aan de veiligheidsnormen of is het mondstuk van de snorkel wel goed (vormgeving–ventiel). Kortom eigenlijk moet je je afvragen of je wel goed voorbereid bent en dat je geen supermarktkwaliteit hebt gekocht. Ook bij de georganiseerde snorkeltours geldt eigenlijk precies hetzelfde. Alleen komt hier nog wat meer om de hoek kijken want worden de mondstukken wel goed en hygienisch gereinigd en als ik zie dat na afloop de mensen onzorgvuldig die bril in een bak gooien, zullen er ook wel de nodige krassen in het glas zitten. Waar het wel om gaat in je vakantie is dat snorkelen leuk is, ontspanning is en een succes is, want dat nodigd uit om het vaker te doen. Zelf prefereer ik naar een duiksportwinkel te gaan die je van gedegen advies kan voorzien. Zij hebben alle onderdelen als reservedelen op de plank liggen Verder wordt de bril gepast om ervan overtuigd te zijn dat je de juiste bril hebt, sluit deze rondom je gezicht goed aan, heb je brilglazen op sterkte nodig of niet (kosten vallen mee). Wil je een wijde blik vanuit de bril of meer gericht. Een goede duiksportwinkel wordt je niet alleen goed geholpen maar daar kom je ook weer terug. Ook is het niet alleen zaak een goede bril te hebben. Maar ook de zwemvliezen zijn belangrijk. Koop die bijvoorbeeld van rubber (dit is speciaal voor de dames) koop je ze van siliconen leverd het voor de buitenstaander die ernaar kijkt komische beelden op. Want met siliconen zwemvliezen komen in het zoutwater altijd komen de achterste en ook vaak de benen van de dames boven het water uit en met rubber niet, die zijn net even zwaarder. Voor de heren speelt dit weer niet, want de mannetjes hebben een ander drijfvermogen en kunnen zij volstaan met siliconen zwemvliezen. Het is dan wel duurder maar toch zal je er dan veel plezier aan beleven. Ik wens je heel veel plezier met je vakantie mocht je een goed adres willen hebben kun je dit aangeven en stuur ik het je door. Ik kom er maar bij 1 en die is erg goed en behandeld mij dan ook als klant. Wij gaan zelf snorkelen in een ander exotisch oord, waar ik veel moois zal zien en met een zwarte rug weer het water uit zal komen. X(