Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sharm el Sheikh

  • Luc

    Weet iemand hoe de gevoelstemperatuur in Sharm el Sheikh is?

    Ik ga in Augustus en er staat overal op internet dat het er dan ca. 36 graden wordt, want hier in Nederland vinden we 25 graden al super warm…

    Is er ook genoeg wind in Sharm el Sheikh of is het er echt drukkend warm?

    Ik ben nog nooit in Afrika dus ook niet in Egypte geweest en heb dus totaal geen idee hoe het daar is, ook omdat het de eerste keer is dat ik in een Islamitisch land kom heb ik geen idee wat ik me daar van moet voor stellen…

    Bedankt voor uw reactie…

  • Anja kebeck

    Ik ben net terug en het is daar warm ,maar niet benauwd.

    Het was daar nu 36 graden dus ik denk dat het dan ietsje pietsje warmer is.

    En ik las dat dit de eerste keer in afrika voor je is ,ik zou zeggen vraag alles wat je weten wil ,en lees alles wat je kunt vinden.

    Ik zelf heb veel aan dit prikbord gehad.

    Gr Anja

  • lukiam

    Egypte kent niet de benauwdheid zoals we die hier vaak hebben bij een warme dag. In Egypte is het een droge, hete warmte.

    Omdat je voor het eerst naar een islamitisch land gaat: houd rekening met je kleding. Neem lekkere katoenen kleding die wijd zit zodat er een beetje wind doorheen kan waaien. En ga vooral niet te bloot: blote buiken worden buiten het strand niet echt gewaardeerd, broeken/rokken het liefst tot op/over de knie (ook voor mannen), en bvk een truitje met bedekte schouders.

    Natuurlijk zul je in Egypte toeristen zien met mini minirokjes, topjes, blote navels en mannen met een sportbroekje of hemd. Een Egyptenaar is te beleefd om er wat van te zeggen, maar waarderen doen ze het niet.

    Voor excursies naar oudheden zijn bedekte benen en bedekte armen aan te bevelen.

    En vergeet vooral je petje niet. Dat heeft niets met het geloof te maken, maar wel alles met het letterlijk koel houden van je hoofd. En altijd water meenemen onderweg.

    Verder: vooral veel drinken. Bvk ‘s morgens vroeg en ’s avonds omdat je lichaam dan het meeste vocht vasthoudt (overdag verdampt het meteen). Vermijd het drinken van te koele drankjes, daar kan je maag behoorlijk van streek van raken. En drink niet te veel alcohol, daar droogt je lichaam van uit.

    Tenslotte: heel veel smeren met zonnebrand en op het heetst van de dag (11 - 15 uur) de schaduw opzoeken.

  • sandra

    ik ben net terug en het was er nu tussen de 30 en 40 graden. ik zal je niet aanraden om er in augustus te zitten. dat is echt bloedje heet. nu waaide er soms een heerlijk briesje en dan is het voortreffelijk maar de laatste dag weinig wind en 40 graden is echt geen pretje!!

    ik zelf zal nooit vanaf half juni tot september gaan!! je kunt echt beter in voor na seizoen gaan. maar ja je hebt al geboekt.

    ga de volgenden keer maar wat eerder of brobeer later te boeken.

    succes met je zonnebrand (factor 30 is echt geen overdreven luxe!!)

    groetjes

    sandra

  • Luc

    Bedankt voor jullie reactie!!

    Ik zal toch moeten gaan… hahaha

    groetjes luc