Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

werken

  • jacqueline

    kan iemand mij vertellen waar ik online informatie kan krijgen over werken in sharm-el-sheikh, en dan met name in het onderwijs?

  • brit

    Wij gaan in juni naar Sharm en in Oktober naar El Gouna, nu heb ik via het prikbork al vernomen, dat de visum die je in Sharm aanschaft maar 3 maanden geldig is, maar heb je voor El Gouna eigenlijk wel "n visum nodig, als je geen excursies doet(in Sharm nml niet).

  • lukiam

    Voor El Gouna is visum verplicht.

  • Piglet

    Volgens mij is een visum verplicht voor heel Egypte excursie of niet daar kijken ze toch helemaal niet naar! Tenminste nooit meegemaakt en ik kom er elk jaar!

  • brit

    Mij hebben ze verteld, als ik in Sharm, geen excursies ga maken, en alleen maar in Sharm verblijf, dat ik dan op het papier wat ik in het vliegtuig moet invullen, Sinai Only, moet zetten, en dat ik dan geen visum hoeft aan te schaffen?? Dat is toch wel waar?

  • lukiam

    Als je alleen in Sharm blijft hoef je inderdaad geen visum aan te schaffen.

    Wat je echter op je kaartje moet zetten weet ik niet. Sinai only wekt de indruk dat je dan wel op het schiereiland rond mag reizen (Sinai), maar dat is dus zonder visum niet mogelijk.

    Vraag het gewoon na op het vliegveld.

  • henk

    een visa

    Je hebt een visa nodig als je buiten sharm wilt gaan

    Het beste kun je met een touristen visa binnen komen

    Dan ga je naar Al-tur om een jaar visa te halen (bij het politie bureau daar)

    Alleen smorgens en kost 15 euro voor 6 maanden

    Indien je het land uitgaat wordt je touristen visa weer afgestempeld

    Werken in sharm is mogelijk

    Er zijn drie scholen

    en een internationale school in NAAMA

    dus kansen te rijk

    Ik heb hier jaren gewoond, dus wil je meer weten mail

  • Piglet

    Nou ja wat is die 20 euro ik steek hier liever niet “m'n hoofd boven het maaiveld”.

    Dan maar lekker met de meute mee hoor!

    Piglet.

    (P.s. wel leuk om te weten=info).

  • brit

    Bedankt voor de informatie, en Piglet waar staat die opmerking voor van: ik steek liever niet, mijn hoofd boven het maaiveld, daar snap ik geen moer van, wat je daar met bedoeld, kun je mij dat uitleggen?

  • Piglet

    Nou Brit wat ik daarmee bedoel is dat als je jezelf anders (op-)stelt dan alle anderen dat je opvalt (hoofd boven het maaiveld).

    Meestal is dat in een “vreemd” land niet echt aan te raden dan roep je namelijk de aandacht op jezelf.

    Maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk!!!!!!