Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sharm el sheikh excursies en cairo?

  • Mandy

    Hallo,

    In de periode 6 juli- 28 juli ga ik met mijn vriend op vakantie in Sharm El Sheikh. Ik zou graag weten wie hier al eerder is geweest en of er dingen zijn in sharm el sheikh en de wijde omgeving die ik absoluut niet mag missen.

    Bovendien vraag ik mijaf wat de mogelijkheden zijn om van Sharm el Sheikh naar Cairo te gaan. Ik heb van verschillende kanten gehoord dat het reizen naar Cairo voor een toeist uberhaupt niet altijd veilig is. Wat is hier van waar en wat raden jullie mij aan?

    Alle tips en info's over Egypte, Sharm el Sheikh en Cairo zijn van harte welkom!

    U kunt ze ook mailen naar belanda75@hotmail.com

    Groetjes, Mandy

  • lukiam

    Je kunt vanuit Sharm een 1 of 2 daagse excursie naar Cairo doen. Je kunt dit per vliegtuig doen of per bus. Ga je per bus dan rijd je in konvooi (uit veiligheidsoverwegingen). Als het niet veilig zou zijn zouden deze excursies niet aangeboden worden. Egypte moet het namelijk van het toerisme hebben, vandaar dat ze zuinig op hun toeristen zijn. Vandaar ook dat konvooi.

    Naast mooie duik- en snorkelplekken is het ook fantastisch om de Sinai in te gaan: het St. Catherinaklooster en/of de Coloured Canyon. Een quatsafari is ook aan te raden.

    Kijk ook eens in het oude Sharm, persoonlijk vind ik dat een stuk leuker dan het nieuwe Na'ama Bay.

  • Anja kebeck

    Meschien wel even leuk om ook te vermelden ,een bus reis van (mei 2004) 85 euro en een vliegreis 210 euro allebij op een dag ,met eten.

    Gr Anja

  • Piglet

    Er gaan excursies vanuit Sharm naar Cairo alleen moet je even checken of de President dan ook niet op visite gaat (of een ander hoog geplaatste) want dan sluiten ze gewoon het museum en een aantal andere plaatsten. (geen geintje!)

    Kosten is afhankelijk v/d reisorganisatie.

  • Anja kebeck

    Ja dat klopt dus helemaal ,goed dat je dat even zegt.Pilet

    Ik was 22 aril in Sharm en toen kwam de vrouw ook aan ,nauw vergeet maar al je plannen want alles word aangepast.

    Wegen worden afgezet ,taxi's zijn niet te krijgen ,winkels dicht enz

    Wat wel leuk is ,er staan overal mannen langs de weg (bewaking) en zo gauw zei langs komt (in de auto)moeten hun ,hun omdraaien en mochen haar niet aankijken.

    Mooi he normaal kijkt de vrouw de mannen niet in de ogen maar dan is het even anders om hihihi

    Ik was daar ook met het jaarlijkse feest van de Sania heeeeel erg gezellig

    Gr Anja

  • henk

    Vanuit sharm kun je goed vertrekken naar cairo

    Ik heb enkele jaren in sharm gewoond en tientale mensen begeleid cq uitgelegd hoe je daar heen kunt gaan

    er zijn 4 optie

    1..lokalle bus nemen 55 egyptische ponden

    2..Prive busje huren 100 euro

    3..via een begeleide reis 150 en 300 euro

    4 vliegen 250 euro

    wil je meer info mail me dan maar

  • Piglet

    Hoi Henk,

    Kun je misschien ook nog de reistijden aangeven van je 4 optie (+/-)

  • linneke

    Hoi Mandy

    was net even terug aan het lezen bij mijn vragen en las toen jullie reactie. Dat is idd wel toevallig, en wat Cairo betrft zouden wij daar wel heel graag heen willen, maar ben bang dat zo'n lange rit met de bus enorm warm en vermoeiend kan zijn vooral in Juli en 2 daagse excursie vind ik een beetje eng omdat je ook nog een hotelkamer in Sharm hebt met je bagage erin. Maar daar zijn we nog niet uit, als het dit jaar niet lukt, gaan we vast en zeker nog een keer terug. ik ben in ieder geval toe aan vakantie en kan ook niet wachten tot het eindelijk tijd is en misschien dat we elkaar daar nog wel tegen komen, zal wel heel lachen zijn. iig een hele fijne vakantie en als we besluiten om wel naar Cairo te gaan dan stuur ik voor die tijd nog wel een mailtje

    groetjes Linda

  • Luc

    Ik heb een vraag aan Henk…

    Zo een prive busje, kost dat 100 euro per persoon of 100 euro per busje?

    Het is misshien een hele domme vraag, maar rijden er daar geen treinen dan?

    En als ik naar Cairo wil kan ik dan niet gewoon een inwoner die een busje of zo heeft wat centen toestoppen en vragen of hij mee wil naar Cairo om ons te brengen, een ober van het hotel die dan vrij heeft of zo?

    Alvast bedankt…

    Groetjes Luc